Thursday, June 24, 2010

HaRTa = ILmu..

Wealth of the mind is the only true wealth”.
~ Wisdom & Life

Kekayaan sejati ialah apabila kita dapat menggunakan akal kita semaksimumnya. Gunakanlah akal yang dikurniai Allah kepada kita ke arah yang dapat mendekati Allah.

Sesiapa yang ada kata-kata hikmat yang baik untuk dikongsi, silalah post kepada saya. Seronok dapat berkongsi ilmu. Satu-satunya perkara yang mana apabila kita beri, kita tak berkurangan perkara itu. Itulah ilmu…
Saya ada RM1, kamu ada RM1. Saya bagi kamu RM1 saya, kamu beri RM1 kamu kepada saya. Sekarang saya ada RM1 & kamu ada RM1.
Tetapi lain konsep bagi ILMU… Saya ada 1 ILMU, kamu ada 1 ILMU. Saya bagi kamu ILMU saya dan kamu beri ILMU kamu kepada saya. Akhirnya kita sama-sama dapat 2 ILMU. ILMU semakin bertambah jika dikongsi tetapi HARTA semakin berkurang atau tak bertambah jika dikongsi. Renung-renungkan… = )

No comments:

Post a Comment